Köpevillkor

Läs vänligen igenom följande köpevillkor noggrant innan du handlar i webbshoppen.

Försäljnings- och leveransvillkor för konsumentköp på hemsidan www.padelspecialist.se. Gäller från 20.09.2020.

Allmänt

Dessa försäljnings- och leveransvillkor gäller för köp som görs av konsumenter i webbshoppen på www.padelspecialist.se som ägs och drivs av:

Padelspecialist ApS

Strandvejen 9, 1. sal

9000 Aalborg

Danmark

Cvr. 37666963

Mejl: info@padelspecialist.se

Dessa villkor gäller när du beställer eller köper varor.

Villkoren kan komma att uppdateras, och därför ber vi dig att godkänna köpevillkoren varje gång du handlar hos oss. Om du inte accepterar villkoren, genom att aktivt kryssa ur dem i samband med köp, kan du inte beställa eller köpa varor från padelspecialist.se. Du ska ha fyllt 18 år för att handla på padelspecialist.se. Om du är under 18 år ska du ha tillstånd från din(a) vårdnadshavare. Priserna på padelspecialist.se är angivna i svenska kronor och inkluderar moms och andra avgifter.

Beställning av varor

Om du beställer varor på en officiell dansk helgdag så behandlar vi din beställning följande vardag. När du lagt en beställning på padelspecialist.se så skickar vi en kvittens till dig via mejl med rubriken ”Tack för din beställning”. Kvittensen är vår bekräftelse på att vi tagit emot din order. Vi behandlar bara beställningar som läggs på padelspecialist.se. Vi behandlar inte beställningar som inkommer på annat vis (exempelvis fax, brev, telefon, mejl, SMS). Du kan beställa varor på padelspecialist.se dygnet runt.

Vi drar pengarna för din order när ordern har skickats.

Priser, betalning och rabatter

Betalkort:

Du kan betala med, Klarna, Visa och Mastercard.

Direkt banköverföring:

Du kan även betala med direkt banköverföring.

Rabattkoder:

Rabattkoder och andra typer av rabatter som du kan få när du handlar på padelspecialist.se kan inte kombineras med andra erbjudanden eller rabatter, precis som att de inte gäller på redan nedsatta varor – oavsett anledning.

Du kan bara använda en rabattkod eller annan typ av rabatt per köp hos padelspecialist.se.

Valuta:

Priserna på padelspecialist.se är angivna i svenska kronor och inkluderar moms och andra avgifter.

Kostnaden för frakt kan variera och läggs till för varje beställning.

Leverans:

Vi levererar med GLS. Du får ett meddelande via mejl eller SMS när din försändelse är levererad till valt utlämningsställe. Försändelsen lämnas ut mot uppvisande av giltig legitimation under utlämningsställets öppettider. Försändelsen ligger kvar hos utlämningsstället i drygt 10 dagar innan den returneras till oss som ”ej levererad”. Kom ihåg att du kan följa din försändelses resa genom ditt ”Track and Trace”-nummer som du har fått från GLS på mejl eller SMS.

Observera att du själv ansvarar för varan efter leveransen. Om emballaget ser ut att vara skadat bör du inte ta emot varan och sedan informera oss om detta. Se mer under: Reklamationsrätt

Vi skickar varor till Danmark, Sverige och flera ytterligare länder i EU. 

Retur och återbetalning (ångerrätt)

Du kan alltid (och utan anledning) ångra ditt köp av en vara hos oss inom 100 dagar från det att varan mottagits. Du ska inom 100 dagar från att varan mottagits meddela oss att du vill ångra ditt köp. Det görs genom att kontakta info@padelspecialist.se.

Om du tagit emot en eller flera varor med fel eller brister ombeds du kontakta oss inom 100 dagar så att vi inom skälig tid kan byta ut ditt köp.

Reklamationsrätt

Konsumentköplagen gällande fel på vara gäller vid köp av varor hos padelspecialist.se. Oavsett om eventuella fel eller brister upptäckts när varan mottagit eller först senare så täcks alla varor av 3 års reklamationsrätt. Om felen eller bristerna uppstått på grund av din oaktsamhet, missbruk eller annan felaktig användning så försvinner reklamationsrätten.

När försändelserna skickas från vårt lager är de försäkrade under transporten, och därför ber vi dig kontrollera innehållet i försändelsen när du tar emot den. Om paketet eller innehållet är skadat vid ankomst ber vi dig kontakta oss snarast möjligt och informera oss om detta.

Reklamationsrätten innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den konkreta situationen. Det är ett krav att reklamationen är berättigad och att bristen inte uppstått som följd av felaktig användning av produkten eller andra skadebringande handlingar. Reklamationsrätten kan dock begränsas av varans naturliga hållbarhet.

Du ska reklamera varan inom skälig tid efter att du upptäckt en brist. Om du reklamerar inom två månader från att bristen upptäcks så räknas det alltid som inom skälig tid.

Varan ska alltid returneras i lämpligt emballage.

Vänligen kontakta kundtjänsten vid returer av defekta varor.

Varan skickas till:

Padelspecialist ApS

Strandvejen 9, 1. sal

9000 Aalborg

Danmark

Vid reklamationer så ombeds du kontakta info@padelspecialist.se. Som utgångspunkt byts den defekta varan ut. Om varan skickas utan en retursedel från Padel Specialist så är det på din egen räkning. Om varan har något fel så gäller konsumentköplagens regler rörande fel. Observera! Vi tar inte emot paket som skickas till oss mot postförskott eller liknande.

Betalningsmissbruk

Om vi har grund till misstanke om betalningsmissbruk så annullerar vi beställningen. Alla falska beställningar polisanmäls.  

Persondatapolicy

Insamling av personlig information

Vi samlar in och hanterar dina personuppgifter i följande syften:

  • För att kunna genomföra och leverera avtalade varor samt vid eventuella felleveranser och senare reklamationer.
  • Kommunikation med dig i samband med användning av våra tjänster och försäljning av våra varor.
  • Vi ger nödvändig information till våra transportörer och betalningsförmedlare.
  • Individuell marknadsföring, riktade och skräddarsydda erbjudanden för att passa just dina behov och önskemål. Padel Specialist genomför en profilering av dig och ditt köpmönster i syfte att ge dig de erbjudanden som är mest relevanta för dig som kund.
  • Undersökningar, statistik och analyser för att förbättra våra produkter och tjänster.
  • I samband med eventuella rättsliga krav.

Det kan vara nödvändigt att lämna ut personuppgifter i samband med att kontrakt ingås rörande leverans av produkter eller tjänster. I dessa situationer är det inte möjligt för oss att tillhandahålla våra produkter eller tjänster om du inte anger de nödvändiga uppgifterna.

Hantering och säkerhet

Vår hantering av personuppgifter sker alltid på en laglig grund.

  • Ditt uttryckliga samtycke.
  • Hanteringen krävs för att uppfylla en rättslig förpliktelse som åligger Padel Specialist, exempelvis hantering och lagring av transaktionsuppgifter i enlighet med bokföringslagen.
  • Hanteringen är nödvändig för att Padel Specialist eller tredje part löpande ska kunna förbättra och utveckla produkter, tjänster och eventuella events samt för att rikta vår marknadsföring på sociala medier. I dessa fall är de uppgifter som vidarebefordras begränsade till uppgifter du själv lämnat på padelspecialist.se.
  • Vid beställning och när du registrerar dig för att få personlig åtkomst så överförs dina personuppgifter krypterat. Vi använder krypteringssystemet SSL (Secure Socket Layer).
  • Via våra operatörer säkrar vi vår internetsida med tekniska och organisatoriska åtgärder mot förlust, förstörelse, intrång, ändringar och spridning av dina data av obehöriga.
  • Informationen lagras och hanteras i en särskild säkrad miljö.

Delning av information

Vi delar uppgifter om dig med:

  • Våra IT-tjänsteleverantörer (databehandlare).
  • Internt till särskilt auktoriserade medarbetare.
  • Externa revisorer.
  • Facebook och Google i annonseringssyfte.
  • Offentliga myndigheter i de fall det är lagstadgat.
  • Varningsregister som identifierar riskabla transaktioner i syfte att bekämpa (organiserat) bedrägeri online.

Lagring av uppgifter

Din konkreta beställningsinformation sparas hos oss. Du kan registrera dig hos oss (mejladress och lösenord). Här kan du se dina beställningar, adressuppgifter, din mejladress och ditt telefonnummer. Du kan också administrera nyhetsbrevet. Om du önskar få de uppgifterna borttagna kan du vända dig till oss på: info@padelspecialist.se eller använda avbeställningslänken i själva nyhetsbrevet.

De uppgifter du själv angett på din padelspecialist-profil sparas så länge du har kvar profilen. Om du inte önskar att ha dina uppgifter registrerade hos Padel Specialist kan du alltid avregistrera dig.

Vi behåller din information i ytterligare 6 månader för att ge dig möjlighet att se kvitton från köp från innan du avregistrerade dig. Informationen kommer därefter tas bort. Transaktionsuppgifter sparas i 5 år i enlighet med den danska bokföringslagen.

Rättigheter

Som kund hos Padel Specialist har du som registrerad rätt att utöva följande rättigheter:

  • Inblick i och korrigering av dina uppgifter på padelspecialist.se.
  • Borttagning efter begäran (se nedan).
  • Du kan efter begäran få utlämnat de uppgifter du själv lämnat till Padel Specialist i ett strukturerat, vanligt och maskinläsbart format.
  • Möjlighet att dra tillbaka ditt samtycke. Tillbakadragningen av samtycket påverkar inte lagligheten i den hantering som är baserad på samtycket innan det drogs tillbaka.
  • Möjlighet att invända mot profilering.
  • Möjlighet att kräva begränsning av behandlingen av personuppgifter. 

Som kund hos Padel Specialist har du alltid rätt till att se och korrigera dina uppgifter, precis som att du har möjlighet att dra tillbaka samtycket för behandlingen av personuppgifterna.

Du kan alltid begära att dina personuppgifter hos Padel Specialist tas bort. Dina uppgifter tas bort på begäras, enligt följande kriterier:

  • Du drar tillbaka ditt samtycke (om ditt samtycke utgör grund för hanteringen).
  • Uppgifterna visar sig vara oriktiga eller inte längre nödvändiga för att uppfylla de syften i vilka de samlades in, eller om informationen hanterats olovligt.

Utövandet av dina rättigheter kan vara underlagt villkor och begränsningar, och beror ofta på den konkreta hanteringssituationen. Om du menar att Padel Specialist hanterat dina personuppgifter olovligt har du i enlighet med dataskyddsförordningen, artikel 77, möjlighet att lämna ett klagomål till en tillsynsmyndighet där bor, arbetar eller där den påstådda överträdelsen ägt rum.

Du kan lämna ett klagomål till den danska datatillsynen på följande länk: https://www.datatilsynet.dk/borger/…

Nyhetsbrev

Hos Padel Specialist kan du få din mejladress tillagd på en mejllista, så att du löpande kan ta emot nyheter och annan information från oss. Du kan när som helst anmäla eller avanmäla dig till denna tjänst, om du inte längre vill ta emot nyhetsbrev från oss. Du kan alltid hitta en avanmälningslänk längst ner i våra nyhetsbrev

Klagomål

Om du har ett klagomål rörande ditt köp ska du vända dig till vår kundtjänst på info@padelspecialist.se eller skriva till: Padelspecialist ApS, Strandvejen 9, 9000 Aalborg, Danmark.

Om vi inte kan hitta en lösning kan du lämna in ett klagomål till relevant nämnd på området, under förutsättning att villkoren uppfylls.

Om du är konsument med boplats i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens online klagoportal här: http://ec.europa.eu/odr